Wiedźmin. Kompendium o świecie gier (Okładka twarda)

Wiedźmin. Kompendium o świecie gier

Wiedźmin. Kompendium o świecie gier (Okładka twarda)

Oferta specjalna -22%
4.74 / 19 głosów

Chcesz kupić ten produkt, bo:

  • to idealna lektura dla fana gier o Wiedźminie
  • chętnie odświeżysz swoją wiedzę o świecie Wiedźmina
  • lubisz ładne wydane, bogato ilustrowane książki

Kup na prezent
Zanurkuj w głąb świata łowców, potworów, gdzie główni bohaterowie zabiorą Cię w podróż po fascynującej krainie fantasy jaką jest świat Wiedźmina.

Ten wspaniały, ilustrowany przewodnik po grze, zawiera dogłębną wiedzę o lokalizacjach, morderczych bestiach, które je zamieszkują, oraz zabójczej broni która pozwoli Ci je zgładzić.

Jest to książka, która powstała na bazie gier Wiedźmin, swoista zgrafizowana kronika przygód Wiedźmina Geralta. Obecnie na rynku dostępne są dwie gry, a w raz z premierą trzeciej części zostanie wydany powyższy tytuł.

Uniwersum Wiedźmina




FRAGMENT

Nikt nigdy nie wiedział o wiedźminach więcej niż Vesemir, który praktykował w tym cechu zarówno w jego dniach chwały, jak i w czasach największych prób, na jakie cech wiedźminów był narażony, oraz w dobie jego upadku.


Pobierz fragment*


*Fragment zawiera skompresowane grafiki, nieodpowiadające jakością produktowi końcowemu.

Mutanci, wyprani z emocji kastraci, których sens życia sprowadza się do zabijania. Czy można się dziwić, że każdy porządny chłop chce mieć z nimi jak najmniej wspólnego? Że najchętniej zapomniałby o ich istnieniu? Niestety, nawet największy poczciwiec będzie musiał skorzystać z ich usług, kiedy strzyga rozerwie mu mućkę, a utopiec porwie babę. Nie ma bowiem lepszych łowców potworów nad wiedźminów.

Tak jak stwory na które polują, tak sami wiedźmini są reliktami przeszłości, niespokojnych czasów, kiedy w wyniku koniunkcji sfer do świata śmiertelników przeniknęła magia, a wraz z nią dobrodziejstwa i plagi, o których nie śniło się nawet najmądrzejszym starcom. Znakiem rozpoznawczym tych wojowników stały się dwa miecze, jeden stalowy na zwykłych łotrów i drugi srebrny, idealny na nawet największe plugastwa.

I choć szeregi wiedźminów zostały mocno przetrzebione, to wciąż żyw jest najlepszy z nich - Biały Wilk, Geralt z Rivii. Znany jako niezrównany mistrz fechtunku i tropiciel, przez lata zdołał się poznać również jako rozważny mężczyzna, którego osąd sytuacji uratował skórę niejednemu możnowładcy. Dlatego też, chociaż rozpaczliwie stara się pozostać neutralny wobec polityki, raz po raz wciągany jest w rozgrywki wyżej postawionych od siebie.

W jego przygodach nieraz towarzyszą mu jego wierni kompanii, jak Zoltan Chivay, krasnolud i przywódca kompanii najemników, czy Jaskier, bard, który swoim pięknymi balladami nieraz zapewnił sobie namacalną wdzięczność kobiet i niezrozumiałą wrogość ich partnerów. Wśród kompanów Geralta są także czarodziejki, rudowłosa Triss Merigold i Yennefer, najmłodsza członkini Rady Czarodziejów i ukochana Białego Wilka.

Ich ojczyzną są Królestwa Północy, miejsce, gdzie żądza władzy miesza się z hipokryzją i zdradą. Najpotężniejsi władcy podzielili między siebie ziemię i zazdrośnie strzegą ich przed innymi, jednocześnie fantazjując o powiększeniu własnej domeny. W tym celu utrzymują wielkie armie, a ich asem w rękawie są magowie. Łudzą się przy tym, że swoją koroną i monetami utrzymają w ryzach czarodziejów władających zaklęciami - błąd, który drogo kosztował niejednego władcę.

Tak jak możni mają swoje przywary, tak i lud Królestw Północy nie stroni od grzechu. Upojeni swoją pozycją ludzie z pogardą spoglądają na starsze rasy, takie jak elfy i krasnoludy. Rasizm i wyzysk bywają tak wielkie, że wyrażenie “nieludzkie warunki” nabrało nowego znaczenia. Część ze starszych ras postanowiła odpowiedzieć na terror terrorem, dając początek “Wiewiórkom”, organizacji, która mieczem i łukiem stara się wywalczyć dawno pogrzebaną godność.

Skonfliktowane, grzeszne, zapatrzone w siebie Królestwa Północy nie egzystują jednak w próżni. Na południu rozpościera Cesarstwo Nilfgaardu, którego żelazna ręką niebezpiecznie zbliża się do północnych ziem...
  • 27 listopada 2016 puszaty,

    Zmarnowany potencjał i rozczarowanie

    Niestety, choć jakość wykonania jest świetna to merytorycznie kompendium zawodzi, a to ten element powinien błyszczeć. Jest to chyba pierwsze kompendi... czytaj >
    Niestety, choć jakość wykonania jest świetna to merytorycznie kompendium zawodzi, a to ten element powinien błyszczeć. Jest to chyba pierwsze kompendium ze świata fantasy, w którym nie mamy ani jednej mapy, nawet najmniejszej. Nie ma indeksów, ani innych przydatnych dodatków charakterystycznych w tego typu pozycji. Samych treści gdy odrzemy je ze zbędnej narracji też nie ma wcale zbyt wiele. Kompendium przypomina raczej dobrze opisany artbook niż pozycję która zaspokoi prawdziwego fana, chcącego poznać świat gry (warto podkreślić, że jest niekanoniczny względem książek). Warto bardzo mocno przemyśleć zakup.
    2 sierpnia 2016 Omnikoron,

    Na bogato :)

    Bogato ilustrowany podręcznik odkrywający przed czytelnikiem uniwersum komputerowej gry o Wiedźminie. Wypowiadać się na jego tematy mogę jedynie w sam... czytaj >
    Bogato ilustrowany podręcznik odkrywający przed czytelnikiem uniwersum komputerowej gry o Wiedźminie. Wypowiadać się na jego tematy mogę jedynie w samych superlatywach, ponieważ jest to naprawdę wspaniały album, do czego wydawca bardzo się przyłożył i za co należą mu się gromkie brawa! Przede wszystkim wrażenie robi gruba okładka, duży format, kredowy papier i piękne reprodukcje grafik. Trzymając podręcznik w rękach, mamy wrażenie iż trzymamy w rękach średniowieczny manuskrypt, który wytrzyma wybuch wojny atomowej ;) Z racji tego, iż jest on również bogaty w treść pisaną, odnosiłem wrażenie, iż mam do czynienia z podręcznikiem do jakiegoś systemu RPG. Podręcznik trzyma się w dłoniach pewnie i przyjemnie. Układ graficzny jest również bardzo dobrze przemyślany, brak tutaj chaosu dotyczącego losowego umieszczania grafik. Wszystkie obrazki są tam, gdzie miały być, a mianowicie w rozdziałach przeznaczonych omawianym postaciom, historiom czy regionom świata. Mogło by się mylnie wydawać, komuś kto kupuje podręcznik w związku z premierą trzeciej części gry, iż ilustracje będą bezpośrednie powiązane jedynie z tą produkcją. Sama nazwa, Kompendium, zobowiązuje jednak do szerszego podejścia do tematu, tak więc w podręczniku natkniemy się na grafiki (w szczególności lokacji) pochodzące lub nawiązujące do wszystkich części gry (rozpoznałem między innymi wieś Odmęty i kilka innych, charakterystycznych lokacji z pierwszej części trylogii). Album uzupełnia uniwersum wszystkich trzech (wydanych do tej pory) części gry. Warto w tym miejscu wspomnieć również o kwestii, która może zainteresować osoby rozpatrujące zakup podręcznika. W albumie bowiem zdecydowanie więcej miejsca zajmują grafiki, ilustracje i Concept arty niż renderowane grafiki na silniku gry. Co prawda silnik ten jest dopracowany pod względem wizualnym (świetnie odwzorowanie zarówno lokacji jaki postaci, powaliło by na swobodne użycie zrzutów ekranu z gry do stworzenia odrębnego artbooka), jednak jak wspomniałem już wcześniej, nie jest to typowy artbook czy podręcznik wydany z myślą o jednej części gry. Na jego kartach odnajdziemy jedynie kilka renderowanych grafik postaci z gier. Reasumując zatem, pod względem wizualnym oraz technicznym, podręcznik prezentuje się wspaniale i jest wart każdej wydanej na niego złotówki. Nie miałem co prawda okazji zagłębić się jeszcze w jego treść (co z pozycji recenzenta wydaje się niezbyt fachowym podejściem, postaram się to poprawić w późniejszym czasie i w razie potrzeby naniosę odpowiednie poprawki do oceny i recenzji, jeżeli znajdą się w jego treści jakieś konkretne błędy), jednak z racji bycia osobą "zarażoną sztuką i ilustracją" - oceniam podręcznik pod kątem walorów artystycznych i wystawiam ocenę najwyższą z możliwych. Wspaniałe! Szczerze mówiąc, podręcznik oceniam wyżej niż wydany w tym samym czasie Artbook znajdujący się w wydaniu kolekcjonerskim trzeciej części gry. Polecam każdemu, nie tylko miłośnikowi gry!
    15 maja 2016 PanMaciek7507,

    Piękna sprawa

    Gorąco polecam wszystkim. Świetne solidne wydanie, piękne klimatyczne ilustracje. Mistrzowie świata ;-)
    Gorąco polecam wszystkim. Świetne solidne wydanie, piękne klimatyczne ilustracje. Mistrzowie świata ;-)
  • 12 kwietnia 2016 GravityLoL,

    Kompendium pierwsza klasa

    Jak wszystko czego dotknęli się Redzi - powala. Prawdziwe kompendium nie tylko o wiedźmińskich grach ale też o całym świecie. Setki detali, smaczków,... czytaj >
    Jak wszystko czego dotknęli się Redzi - powala. Prawdziwe kompendium nie tylko o wiedźmińskich grach ale też o całym świecie. Setki detali, smaczków, informacji i rycin. Lektura obowiązkowa dla fanów.
    10 kwietnia 2016 Matt.,

    Świetne i bardzo ciekawe kompenium.

    Szczegółowo opisane dzieje Królestw Północy, mieszkańców, religii i wierzeń kontynentu, a także historia wiedźminów i Geralta z Rivii. Piękne ilustrac... czytaj >
    Szczegółowo opisane dzieje Królestw Północy, mieszkańców, religii i wierzeń kontynentu, a także historia wiedźminów i Geralta z Rivii. Piękne ilustracje i świetne wykonanie okładki, choć zaczęła mi się ona zdzierać w miejscach, gdzie narysowano iskry. Jak najbardziej polecam.
    13 listopada 2015 Morales2008,

    Bardzo ciekawa książka

    Piękne ilustracje i narracja w wykonaniu złotego smoka Villentretenmerth'a. Dla fanów książki ciekawostka, dla fanów gry obowiązek :)
    Piękne ilustracje i narracja w wykonaniu złotego smoka Villentretenmerth'a. Dla fanów książki ciekawostka, dla fanów gry obowiązek :)
  • 25 września 2015 danieldyla,

    Ok!

    Bardzo dobrze wykonany album o świecie Geralta!
    Bardzo dobrze wykonany album o świecie Geralta!
    25 lipca 2015 wolfhart,

    Warto!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Super wykonane kompendium o świecie Geralta, bardzo polecam.
    Super wykonane kompendium o świecie Geralta, bardzo polecam.
    15 czerwca 2015 Lusija_Vanfuin,

    Rewelacja

    Uwielbiam wszelkie wydania albumowe. Tutaj najpierw poczułam wyraźny zapach tuszu drukarskiego. Pięknie poprowadzone przedstawienie wiedźmińskiego ś... czytaj >
    Uwielbiam wszelkie wydania albumowe. Tutaj najpierw poczułam wyraźny zapach tuszu drukarskiego. Pięknie poprowadzone przedstawienie wiedźmińskiego świata. Dla fana gratka, dla początkującego dużo przydatnych informacji. Wydanie warte swojej ceny, wysokiej jakości druk i papier. Wytrzymał nawet starcie z atakiem ludzików lego.

4.74

Na podstawie 19 ocen
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1