System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych (Okładka miękka)

System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych

System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych (Okładka miękka)

Oferta specjalna -39%
Kup na prezent
Systemy bonus-malus (SBM) są powszechnie stosowane w ubezpieczeniach komunikacyjnych OC i AC do modyfikowania składki wyznaczonej na podstawie cech pojazdu i jego posiadacza. Tworzą je przyjęte przez zakłady ubezpieczeń zasady klasyfikacji ubezpieczonych w zależności od indywidualnej historii szkodowości. Nazwa „bonus-malus” nawiązuje do idei systemu, czyli nagradzania obniżką składki za bezszkodową jazdę i karania zwyżką za powodowanie szkód. Przedmiotem książki jest SBM jako narzędzie w walce konkurencyjnej na rynku. Przedstawiony został wpływ konstrukcji SBM na kondycję zakładu ubezpieczeń i sytuację jego klientów. Dużo miejsca Autorka poświęciła specyfice polskiego rynku ubezpieczeń komunikacyjnych, przytaczając liczne przykłady wykorzystania SBM przez towarzystwa ubezpieczeniowe w celu pozyskiwania klientów. Wskazała również możliwe kierunki i skutki modyfikacji systemów wobec współistnienia na rynku SBM o różnej konstrukcji, zgodnie z regulacjami UE.

OCEŃ JAKO PIERWSZY!

"System bonus-malus jako narzędzie konkurencji na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych" wciąż czeka na pierwszą opinię.
Napisz co sądzisz o tym produkcie.