Small World

Small World
  • Planszowa
  • polska
  • 8+
  • 2-5
  • 60-90 min.
  • Philippe Keyaerts
  • REBEL Wydawnictwo
Small World to gra, w której gracze prowadzą swoje nacje w świecie, który jest po prostu za mały, aby pomieścić je wszystkie...

Small World, stworzony przez Philippe Keyaerts jako następca jego szeroko nagradzanej poprzedniej gry Vinci, to świat zamieszkany przez różnorodne rasy - krasnoludy, czarodziejów, amazonki, gigantów, orki a nawet ludzi. Każda z tych nacji posyła do walki swoje armie - wszystko, aby zdobyć chociaż odrobinę nowego terytorium i wymazać inne plemiona z powierzchni ziemi.

Niestety, cywilizacje w miarę wzrostu zatracają swoją dynamikę i możliwości rozwoju, dopada je stagnacja a w końcu upadek. Kluczem do zwycięstwa w Small World jest nie tylko wybór spośród 14 ras i 20 specjalnych mocy; najważniejsze to przewidzieć upadek i w odpowiednim momencie wycofać się z danej cywilizacji, udzielając swojego poparcia nowej sile, która rozwinie się na gruzach tych, którzy przeminęli.

Co znajdziesz w Small World:
  • przepiękne ilustracje utrzymane w bajecznym klimacie fantasy
  • najwyższą jakość wydania, będącą wizytówką Days of Wonder
  • czytelne, przystępnie wyjaśnione i zilustrowane zasady gry
  • warianty rozgrywki dopasowane do 2, 3, 4 lub 5 graczy (zmienna wielkość planszy)
  • 20 specjalnych mocy, co w kombinacji z 14 rasami daje 280 możliwości tworzenia własnej cywilizacji
  • dynamiczną, płynną rozgrywkę bez przestojów i długiego oczekiwania na swoją kolejkę
  • losowy dobór nowych cywilizacji, które spowoduje, że każda partia będzie inna od poprzedniej
Cywilizacje pojawiające się w grze składają się zawsze z dwóch elementów - rasy (np. Elfy) i zdolności specjalnej (np. Waleczne). Zarówno zdolności jak i rasy są bardzo zróżnicowane, a w grze możesz pokierować m.in. tak egzotycznymi cywilizacjami jak Bagienne Trolle, Żeglujący Czarodzieje, Handlujące Szkielety czy Latające Ghoule!

Zawartość pudełka:
  • 2 dwustronne plansze (dla 2,3,4,5 graczy)
  • 6 kart pomocy
  • 15 żetonów ras (w tym 1 pusty)
  • 168 żetonów ras
  • 18 żetonów zapomnianych plemion
  • 21 żetonów specjalnych mocy (w tym 1 pusty)
  • 35 żetonów specjalnych (leża, fortece, góry, smok, itp.)
  • 109 żetonów punktów zwycięstwa
  • 1 kostka posiłków
  • znacznik rundy
  • zasady gry
  • numer Days of Wonder Online Access
  • Planszowa
  • polska
  • 8+
  • 2-5
  • 60-90 min.
  • Philippe Keyaerts
  • REBEL Wydawnictwo
  • 13 maja 2016 tomdra,

    Polecam

    Gra planszowa 2013 roku w Polsce. Jeśli macie ochotę na nieustającą walkę i chcecie podbijać tereny przeciwników w zbyt małym dla wszystkich świecie, ... czytaj >
    Gra planszowa 2013 roku w Polsce. Jeśli macie ochotę na nieustającą walkę i chcecie podbijać tereny przeciwników w zbyt małym dla wszystkich świecie, to macie produkt, którego szukaliście. Moja recenzja na mlodygiercownik.blog.pl gdzie każdego dnia opisuję inną grę - zapraszam i polecam ten produkt.
    11 maja 2016 Onomejus,

    Bardzo przyjemna gra

    Bardzo przyjemna i prosta, lekka gra ze znajomymi czy rodziną.
    Bardzo przyjemna i prosta, lekka gra ze znajomymi czy rodziną.
    3 kwietnia 2016 SuperCiacho,

    Bardzo dobra! Szczerze polecam.

    Gra jest bardzo przyjemna w rozgrywce. Jej zasady są całkiem proste co pozwala dość szybko wejść w klimat Small World i pojąc mechanizmy w niej występ... czytaj >
    Gra jest bardzo przyjemna w rozgrywce. Jej zasady są całkiem proste co pozwala dość szybko wejść w klimat Small World i pojąc mechanizmy w niej występujące. Z drugiej strony opracowanie odpowiedniej strategii podbicia świata może zabrać trochę czasu. Forma wizualna gry również stoi na wysokim poziomie. Nic tylko grać!
  • 18 marca 2016 meiman,

    Cud, miód i orzeszki!

    Niesamowicie prosta i łatwa do przyswojenia dla nowych graczy pozycja, co w żaden sposób nie ujmuje jej uroku. Piękne wykonanie, które jest już chyba ... czytaj >
    Niesamowicie prosta i łatwa do przyswojenia dla nowych graczy pozycja, co w żaden sposób nie ujmuje jej uroku. Piękne wykonanie, które jest już chyba wizytówką DoW. Rewelacyjnie skaluje się dla 3,4 i 5 graczy, przy dwóch jest po prostu dobra. Polecam.
    28 grudnia 2015 lobardo,

    Świetna gra

    Proste, czytelne zasady dzięki czemu nie trzeba ślęczeć godzinami nad instrukcją, do tego bardzo duża grywalność, przyjemna i dość taktyczna (ale bez ... czytaj >
    Proste, czytelne zasady dzięki czemu nie trzeba ślęczeć godzinami nad instrukcją, do tego bardzo duża grywalność, przyjemna i dość taktyczna (ale bez przesady) rozgrywka i piękne wykonanie. Gra zarówno dla wyjadaczy, którzy chcą rozerwać się przy czymś mniej skomplikowanym i dla zupełnych nowicjuszy szukających czegoś w co łatwo się wgryźć, ale nad czym trzeba mimo wszystko pogłówkować. Serdecznie polecam szczególnie, że jest kilka wartych uwagi dodatków, które gdy ogra się podstawkę, urozmaicą, a niektóre przewrócą do góry nogami, rozgrywkę.

4.60

Na podstawie 5 ocen
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1