Rycerze Pustkowi

Rycerze Pustkowi

Rycerze Pustkowi

4.00 / 2 głosów

Chcesz kupić ten produkt, bo:

  • Planszowa
  • polska
  • 31-12-1899
  • 16+
  • 2-4
  • 240
  • Marek Mydel
  • Badger's Nest

Rycerze Pustkowi to postapokaliptyczna gra planszowa dla 2-4 osób na ruinach Australii. Wciel się w jednego z dwunastu bohaterów i przeżyj najniebezpieczniejszą przygodę swojego życia!

 

Rycerze Pustkowi to rozbudowana przygodowa gra planszowa osadzona w dystopicznej Australii – kontynencie zniszczonym przez kataklizmy wywołane ludzką chciwością oraz działaniami koncernu Cerbero, który uczynił z kraju poligon doświadczalny dla swoich dziwacznych eksperymentów.

 

Gracze wcielają się w bohaterów tego postapokaliptycznego świata, po czym ruszają na pustkowia, gdzie przeżywają niezwykłe przygody, zmagają się z wrogami, handlują i realizują cele różnych misji. Muszą mądrze gospodarować dostępnymi surowcami, jak paliwo, czy amunicja, a w walce wykazać się wyczuciem taktyki. Każdy z nich ma też szansę sprawdzić się jako Padliniarz, którego zadaniem jest utrudnić życie pozostałym uczestnikom gry.

  • Planszowa
  • polska
  • 31-12-1899
  • 16+
  • 2-4
  • 240
  • Marek Mydel
  • Badger's Nest
  • 3 kwietnia 2017 Sheade,

    Jedna z lepszych gier w klimatach postapo

    Największą wadą gry jest jej instrukcja. Jest fatalna, 36 stron (+10 stron opisu scenariuszy), napisana w taki sposób, że trzeba 2-3 razy ją przeczyta... czytaj >
    Największą wadą gry jest jej instrukcja. Jest fatalna, 36 stron (+10 stron opisu scenariuszy), napisana w taki sposób, że trzeba 2-3 razy ją przeczytać by zrozumieć zasady, a nieuniknione jest spoglądanie do niej w trakcie gry. Informacje są rozwalone po całej instrukcji, nieraz wielokrotnie opisywanie tego samego innymi słowami. Sprawia wrażenie jakby to były luźne spisane pomysły na grę autora, bez jakiej kolwiek redagowania treści. Słabo widoczne nagłówki, źle rozmieszczone informacje. Trzeba dużo samozaparcia by przez nią przebrnąć. Ponadto jest w instrukcji sporo błędów i niedopowiedzeń, które są wyjaśnione w eracie - którą można pobrać z strony producenta. Natomiast jeżeli już to zrobimy - przed nami stoi gra o bardzo prostych zasadach, ale z cała masą wydarzeń, zależności, bogatej mechaniki, świetnego klimatu i bardzo bogatą mechaniką z dużą ilością interakcji. Jednym słowem - jest co w grze robić, każda gra wygląda inaczej (różne scenariusze, plansza, którą się losowo tworzy, masę wydarzeń). Bardzo polecam grę, ale nie zmienia to faktu że wymaga ona szlifów i jakiegoś dodatku.
    8 lutego 2017 qrYh,

    Ciekawa gra postapo

    Na pierwszy rzut oka trochę skomplikowana, ale po kilku rundach z instrukcją w ręku rozgrywka idzie w miarę sprawnie. Na PLUSY: faktyczna interakcja m... czytaj >
    Na pierwszy rzut oka trochę skomplikowana, ale po kilku rundach z instrukcją w ręku rozgrywka idzie w miarę sprawnie. Na PLUSY: faktyczna interakcja między graczami, dużo różnych misji do wykonania; masa przeciwników do pokonania i wyzwań, z którymi możemy się zmierzyć podczas gry; co kolejkę mamy okazję być tym złym i psuć krew innym graczom; duża różnorodność postaci, którymi możemy grać o unikalnych umiejętnościach pomagającym przetrwać na pustkowiach. Na MINUSY: w instrukcji jest trochę byków i trzeba ściągnąć sobie FAQ; tylko jedna karta pomocy w grze na 4 osoby - mało, trzeba sobie skopiować bo na początku bez niej nie za bardzo wiadomo co robią poszczególne kafle, gdzie w związku z tym iść i tury się trochę przez to przeciągają; niezbalansowana walka - broń dystansowa działająca na średnim zasięgu jest jeszcze OK, ale snajperki to porażka... żeby coś trafić trzeba mieć farta na kościach, przez co walki przeważnie wygrywa się dzierżąc w ręku broń białą i nacierając na przeciwnika. Czekam na dodatek, który ma, zgodnie z zapowiedziami twórców, zbalansować walkę. Generalnie gra ciekawa, z dobrą mechaniką, ale bardzo czasochłonna.

4.00

Na podstawie 2 ocen
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1