Pięć Klanów - gra planszowa

Pięć Klanów - gra planszowa

Pięć Klanów - gra planszowa

Oferta specjalna -28%
5.00 / 1 głosów

Chcesz kupić ten produkt, bo:

  • to piękne, dobre jakościowo wydanie
  • zostaniesz nowym Sułtanem
  • powalczysz o względy Djinnów
Kup na prezent

DO KOŃCA PROMOCJI

  • polska
  • 15-12-2016
  • 13+
  • 2-4
  • 80 min.
  • Bruno Cathala
  • REBEL Wydawnictwo

Przemierzając krainę 1001 Nocy, Twoja karawana zatrzymuje się w osławionym Sułtanacie Naqala. Sędziwy już Sułtan nagle zmarł, a miejsce po nim pozostaje wolne. Wyrocznie przepowiedziały, że na ziemie przybędzie ten, który zgromadzi poparcie wszystkich Pięciu Klanów i to on zajmie miejsce zmarłego władcy.

 

Czy dasz radę wypełnić przepowiednię i przejąć władze nad Sułtanatem Naqala?

 


 

 

W tej strategicznej grze gracze będą musieli podejmować wiele ważnych decyzji, które wymagają od nich więcej niż od standardowych gier typu worker-placement. Wszystko stąd, że tym razem robotnicy znajdują się od razu na planszy, a naszym zadaniem jest ich sprawne i efektywne przemieszczanie.

  

Oazy, wioski, targowiska i wiele różnorodnych miejsc tylko czeka, aż przybędą do nich nowi pracownicy - członkowie plemion. A to jak, kiedy i gdzie ich przeniesiesz wpływa bezpośrednio na to, czy wygrasz, czy raczej poniesiesz klęskę.

 

  • Wezyrowie - zbierając ich przed sobą otrzymasz dodatkowe punkty na koniec gry,
  • Starszyzna - również zapewniają punkty, ale pozwalają także przywoływać do pomocy potężnych Dżinów,
  • Kupcy - wracają z powrotem do woreczka zapewniając karty zasobów,
  • Budowniczowie - wracają z powrotem do woreczka zapewniając monety,
  • Zabójcy - wracają z powrotem do woreczka zabijając pionki na planszy lub zgromadzone przez innych graczy.

  

Planując zwycięską strategię nie możesz zapominać o potężnych magicznych istotach - Dżinach. Jeżeli Ty ich nie wykorzystasz, to przeciwnicy z pewnością użyją ich potężnych mocy i doprowadzą do Twojej zguby. Zawsze miej ich na oku, jeżeli rzeczywiście liczysz na przejęcie Sułtanatu.

 

Pięć Klanów to gra z bardzo wysoką jakością komponentów, jasną i przejrzystą instrukcją i mechaniką, która oferuje wiele dróg prowadzącch do zwycięstwa. Przemieszczanie pionków nie tylko wpływa na to, czy Ty otrzymasz punkty, ale także zmienia ustawienie planszy dla przeciwników. Często trzeba zastanowić się nad tym, czy warto zrobić coś dla siebie, czy tym razem zrobić coś przeciwko innym.

 

Pięć Klanów to arcyciekawa gra, którą zaprojektował Bruno Cathala, mający na swoim koncie wiele fantastycznych tytułów - CykladyShadows over CamelotMr. JackaMałego Księcia i Abyss.

 

Premiera przewidziana jest na: druga połowa grudnia 2016 r

 

 


 

Zawartość pudełka:

 

  • worek drewnianych pionków (16 żółtych, 18 czerwonych, 18 niebieskich, 18 zielonych i 20 białych)
  • 96 monet zwycięstwa
  • 54 karty surowców
  • 30 płytek Sultanatu Naqala
  • 22 karty Dżinów
  • 12 palm
  • 10 pałaców
  • 5 kart kolejności w turze
  • 2 zestawy znaczników (11 wielbłądów i 2 znaczniki tur)
  • 2 zestawy znaczników (8 wielbłądów i 1 znacznik tury)
  • 1 instrukcja
  • 1 tor punktacji
  • 1 znacznik licytacji
  • 1 znacznik kolejności w turze

 

  • polska
  • 15-12-2016
  • 13+
  • 2-4
  • 80 min.
  • Bruno Cathala
  • REBEL Wydawnictwo
  • 13 lutego 2017 karin24,

    bardzo dobra gra

    Dostałam w zeszłym roku na urodziny w wersji angielskiej. Już po samym przeczytaniu instrukcji stwierdziłam, że muszę zagrać. Grafika rewelacyjna, zwł... czytaj >
    Dostałam w zeszłym roku na urodziny w wersji angielskiej. Już po samym przeczytaniu instrukcji stwierdziłam, że muszę zagrać. Grafika rewelacyjna, zwłaszcza podobają mi się karty dżinów. Elementy bardzo ładnie wykończone. Pierwsze kilka partii było bardziej na rozgrzewkę. Teraz jak gram to tyle można kombinować. Dużym plusem jest to, że jest bardzo regrywalna. Każda rozgrywka jest inna, inne ułożenie pionków, kafli czy kart. Strategii też można kilka wybrać.

5.00

Na podstawie 1 ocen
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1