Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych (ebook) (do pobrania)

Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych (ebook)

Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych (ebook) (do pobrania)

Oferta specjalna -9%
4.57 / 7 głosów

Chcesz kupić ten produkt, bo:

  • jesteś pasjonatem gier komputerowych
  • chcesz zajrzeć za kulisy powstawania gier w Polsce
  • poznasz ciekawe historie ludzi stojących za największymi polskimi produkcjami

Kup na prezent

POZNAJ HISTORIĘ POLSKICH GIER KOMPUTEROWYCH




Obowiązkowa pozycja dla wszystkich fanów gier komputerowych.

W ostatnich miesiącach świat oczarowały This War of Mine, Zaginięcie Ethana Cartera, Lords of the Fallen i Dying Light, do boju szykują się Wiedźmin 3 i Get Even. Żadna inna gałąź rozrywki nie może liczyć na tak silną reprezentację z Polski.

Nie zawsze tak było i między innymi o tym traktuje książka "Nie tylko Wiedźmin. Historia gier komputerowych". Opisuje losy twórców, którzy dziś sprzedają miliony gier, a zaczynali od programowania na komputerze kolegi. Przedstawia drogę do sukcesu dzisiejszych milionerów, którzy 20-25 lat temu handlowali nieoryginalnym oprogramowaniem na giełdach komputerowych. Opowiada o grach, które dzięki pasji i ciężkiej pracy swoich autorów uczyniły z zaściankowej branży jedno z kluczowych miejsc na deweloperskiej mapie świata.

CECHY KSIĄŻKI


"Nie tylko Wiedźmin. Historia gier komputerowych" to luźna opowieść o 30 latach polskich gier, pełna anegdot i dykteryjek, będących efektem wywiadów z ponad 60 rozmówcami. Czytelnik dowie się z niej, że jak polskie gry próbowały zdobyć serca najpierw polskich graczy, a potem również tych spoza kraju, jak rozwijał się rynek i w jaki sposób niewielkie firmy stały się potęgami. Pozna losy i tajemnice Teenagenta, Wiedźmina, Dead Island, Sniper: Ghost Warrior i dziesiątek innych produkcji znad Wisły. Wszystko to wsparte anegdotami i historiami, które nigdy dotąd nie ujrzały światła dziennego.
  • Dlaczego polska branża gier narodziła się na stadionie Legii?
  • Kto zbudował potęgę dystrybucyjną dzięki sprzedaży samolotów wojskowych Amerykanom?
  • Jakie studio zaczerpnęło swoją nazwę od psa sąsiada?
  • Dlaczego upadło Metropolis?
  • Co mają wspólnego film Gliniarz z Beverly Hills i przygodówka Jack Orlando?
  • Dlaczego na mapach dodawanych do edycji kolekcjonerskiej pewnej słynnej produkcji znalazła się krew?
  • Czemu Dariusz Szpakowski nie chciał nagrać komentarza do serii FIFA?
  • Jak doszło do tego, że pierwszą produkcją na licencji Wiedźmina była gra SMS-owa?
To tylko mała część pytań, na które odpowiada Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych, fascynująca opowieść o 30 latach elektronicznej rozrywki nad Wisłą.



Marcin Kosman pisze o grach od kilkunastu lat. Zaczynał w miesięczniku PSX Extreme, potem przez blisko 6 lat prowadził serwisy Gamezilla i Polygamia, obecnie zajmuje się marketingiem w CDP.pl. Publikował też m.in. w Dzienniku Gazecie Prawnej oraz magazynach Play i Komputer Świat Gry. "Nie tylko Wiedźmin. Historia gier komputerowych" to jego pierwsza książka.

Więcej o książce przeczytasz na naszym blogu.
  • 19 listopada 2016 KrystianŻaglewski5810,

    Świetna lektura

    Cudowna lektura których brakuje na polskim rynku, obowiązkowa dla każdego fana gier w Polsce. Wielki podziękowania i pozdrowienia dla autora Marcina K... czytaj >
    Cudowna lektura których brakuje na polskim rynku, obowiązkowa dla każdego fana gier w Polsce. Wielki podziękowania i pozdrowienia dla autora Marcina Kosmana.
    7 października 2015 stolowski,

    Niezła, z braku konkurencji warta uwagi

    Książka nieco przeładowana mało znaczącymi faktami, trochę zbyt drobiazgowa i zdecydowanie za mało ilustrowana (ilustracje i skład niestety bardzo pro... czytaj >
    Książka nieco przeładowana mało znaczącymi faktami, trochę zbyt drobiazgowa i zdecydowanie za mało ilustrowana (ilustracje i skład niestety bardzo proste - domyślam się, że to z uwagi że wydana własnym sumptem). Marzy mi się bogato ilustrowana pozycja z całostronicowymi artami, zdjęciami okładek, fragmentów Bajtka, Top Secret itp... Może kiedyś, póki co trzeba się zadowolić tym co jest.
    25 września 2015 danieldyla,

    Ok!

    Taki mały powrót do historii gier, bardzo fajnie opisane tytuły na osi czasu.
    Taki mały powrót do historii gier, bardzo fajnie opisane tytuły na osi czasu.
  • 14 czerwca 2015 HowlinWolf,

    Polecam

    Super pozycja, polecam !
    Super pozycja, polecam !
    13 maja 2015 Kucu7,

    Spoko

    Dobra książka. Nie jest pisana tak lekko jak się spodziewałem, ale nadrabia tematyką. Dużo szczegółów, interesujących faktów i rzeczy, o których słysz... czytaj >
    Dobra książka. Nie jest pisana tak lekko jak się spodziewałem, ale nadrabia tematyką. Dużo szczegółów, interesujących faktów i rzeczy, o których słyszałem pierwszy raz. Lektura obowiązkowa dla gracza i miłośnika rodzimego rynku gier.
    5 maja 2015 JakubJęcek3885,

    Świetna książka

    Serdecznie polecam, fajnie się ją czyta.
    Serdecznie polecam, fajnie się ją czyta.
  • 3 maja 2015 kkenski,

    Godna polecenia!

    Książkę połknąłem. Czyta się świetnie. Robi wrażenie research wykonany przez autora. Jego opowieść bogata jest w anegdoty i ciekawostki ze świata pols... czytaj >
    Książkę połknąłem. Czyta się świetnie. Robi wrażenie research wykonany przez autora. Jego opowieść bogata jest w anegdoty i ciekawostki ze świata polskiego gamedevu. Prawdziwa uczta dla zainteresowanych tematem i wciągająca nostalgiczna podróż w przeszłość. Polecam! Mały minus dla wydawcy za literówki i wydrukowanie stron 293 i 294 w złej kolejności (przynajmniej w moim egzemplarzu).

4.57

Na podstawie 7 ocen
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1