La Cosa Nostra

La Cosa Nostra

La Cosa Nostra

Oferta specjalna -26%
5.00 / 1 głosów

Chcesz kupić ten produkt, bo:

  • Planszowa
  • polska
  • Sierpień 2016
  • 16+
  • 3-5
  • 90
  • Martin Wallace
  • Baldar

Składam Ci ofertę nie do odrzucenia!
I will make you an offer you can not refuse.

Ojciec Chrzestny I

 

La Cosa Nostra to gra „rodzinna”. Tylko, że to wyjątkowa rodzina.

 

Mafia! Jeżeli jesteś fanem „Rodziny Soprano”, „Zakazanego Imperium”, a brakowało Ci gier planszowych, które szczerze oddają klimat brutalnych rozgrywek ze świata przestępczego, nie musisz już szukać. Odpowiedzią na Twoje oczekiwania jest La Cosa Nostra.

 

La Cosa Nostra odniosła ogromy sukces w Niemczech, na lato planowany jest już kolejny dodruk gry. Również w tym roku gra będzie miała swoją angielskojęzyczną kampanię na kickstarterze.

 

La Cosa Nostra pozwoli Ci wcielić się w bossa gangsterskiej familii i zanurzyć w przestępczy światek Nowego Jorku. Twoja chciwość nie będzie miała granic: narkotyki, prostytucja, malwersacje i korupcja. Gdy w grę wchodzą ogromne pieniądze, musisz być przygotowany na wszystko, bo prawdziwy boss, by dbać o interesy swojej rodziny, nie cofnie się przed niczym, nawet przed zdradą! A w chwilach desperacji, niech twoi wrogowie poczują chłód przyłożonej do czoła broni.

 

Jako głowa mafijnej rodziny, będziesz chciał rozwinąć swoją działalność i zarabiać jak najwięcej pieniędzy, a wszystko dzięki nielegalnym operacjom. W tym celu Twoi ludzie – najlepsi Gangsterzy Nowego Yorku - będą wykonywać lukratywne zlecenia i umniejszać wpływy innych bossów.

 

Ale uważaj! Duże korzyści płyną też ze współpracy z innymi bossami. Gra może mieć jednak tylko jednego zwycięzcę, tak więc spory i wewnętrzne konflikty między sprzymierzeńcami będą codziennością.

 

La Cosa Nostra nie jest przyjazną grą – jest wręcz zła i okrutna. Gracze mają do dyspozycji cały wachlarz możliwości, dzięki czemu mogą poprowadzić rozgrywkę na różne sposoby. Pamiętaj, że przeciwnicy będą nieustannie krzyżować Ci plany, podkładać kłody pod nogi, szantażować i zdradzać. Zawsze istnieje ryzyko, że coś pójdzie nie tak.

 

Choć przemyślane planowanie może dać dużo dobrego, gra wymaga raczej dynamicznego i zręcznego dostosowywania taktyki podczas interakcji z przeciwnikami. Trzeba nastawić się na szybkie i sprawne zarządzanie sytuacjami kryzysowymi, podczas których należy decydować, kto może być Twoim sprzymierzeńcem, z kim można robić interesy. Istotnym czynnikiem rozgrywki jest także dyplomacja. Wśród możliwości masz także: grożenie, zastraszanie przeciwnika, negocjacje, szukanie sprzymierzeńców, zawieranie układów, szpiegowanie, a nawet zdradę.

  • Planszowa
  • polska
  • Sierpień 2016
  • 16+
  • 3-5
  • 90
  • Martin Wallace
  • Baldar
  • 22 października 2016 qrYh,

    Dawaj kasę! :)

    Gra, w której sporo zależy od nas samych - w grze trzeba negocjować z innymi graczami, można ich zastraszać, oszukiwać czy przekupywać. Jeżeli będzies... czytaj >
    Gra, w której sporo zależy od nas samych - w grze trzeba negocjować z innymi graczami, można ich zastraszać, oszukiwać czy przekupywać. Jeżeli będziesz bierny - przegrasz z kretesem. Wszystkie chwyty dozwolone! Nie jest to gra imprezowa ani stricte gra karciana. Mamy element losowy w postaci kostek, co może trochę denerwować, bo tytuł zamienia się w grę losową ale da wyniki da się poprawić niektórymi kartami i koniec końców wyszło to całkiem fajnie. Zasady tłumaczy się w 10 minut, są proste. Minusy to niezachęcające grafiki (ale klimatyczne i chyba o to chodziło) oraz tematyka, która nie każdemu się spodoba - w końcu budujemy pełne przemocy przestępcze imperium. Jak ma się skład lubiący klimaty Ojca Chrzestnego i tematykę mafii to zabawa będzie przednia. Osobiście gra bardzo mi się podoba i będę wracał do niej nieraz.

5.00

Na podstawie 1 ocen
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1