Jolly Roger: Piracka gra o łupach i buntach

Jolly Roger: Piracka gra o łupach i buntach
  • Planszowa
  • angielska
  • 31-12-1899
  • 12+
  • 30
  • Frederic Moyersoen
  • Ares Games

Ahoj, kapitanie! Twoja załoga jest już gotowa na kolejną wyprawę, aby zgarnąć więcej łupów. Jednak kiedy rum zacznie szumieć w głowach, a w kieszeniach zacznie brakować złota, do głosu mogą dojść buntownicy… Czy uda Ci się utrzymać swoją pozycję i doprowadzić statek do Wyspy skarbów?



W grze Jolly Roger od 4 do 10 graczy wcieli się w role załogi statku pirackiego. Na początku gry gracze losowo wybierają kapitana, który będzie dowodził kolejnymi wyprawami. Wybiera on spośród pozostałych graczy kwatermistrza: swojego wiernego pomocnika, który wyręczy zapracowanego kapitana w takich czynnościach jak rozdzielanie zdobytych łupów czy wymierzanie kar. Jeśli nie sprawdzi się w swojej funkcji, nic straconego – na początku kolejnej tury kapitan może zwolnić obecnego kwatermistrza i wybrać na jego miejsce nowego.
W każdej turze kapitan wybiera cel wyprawy. Fort, Statek kupiecki oraz Przystań pozwalają graczom na zdobycie cennych łupów (oprócz złota mogą to być klejnoty, zakładniczki czy rum). Każdy gracz może dołożyć ze swojej ręki do wspólnej puli karty Załogi, powiększając tym samym grono piratów, którzy spróbują dopłynąć do celu.



Piractwo nie jest jednak lekkim kawałkiem chleba: nie wystarczy po prostu napaść na jakieś miejsce, trzeba posiadać jeszcze wystarczające umiejętności. W grze Jolly Roger na każdej karcie celu podana jest wymagana wartość nawigacji, ostrzału oraz walki wręcz – jest to suma wartości umiejętności wszystkich kart Załogi, które zostały wyłożone w danej turze. Gracze widzą jednak tylko rewers karty, gdzie pod każdą umiejętnością podany jest tylko szacunkowy zakres (np. ostrzał 3-6 oznacza, że wartość ostrzału na drugiej stronie karty jest liczbą między 3 a 6) i muszą zdecydować, czy chcą ryzykować. Jeśli ich załoga okaże się za słaba, z bogactwa nici!



Gracze mogą w każdej chwili wywołać na pokładzie statku bunt, aby obalić kapitana i przejąć ster. W tym celu Pierwszy buntownik (czyli gracz, który wszczął bunt) nawołuje pozostałych graczy, aby opowiedzieli się po jego stronie lub po stronie kapitana. Zagrywając karty załogi o różnej wartości, gracze starają się zagwarantować swojemu faworytowi jak największe poparcie. Jeśli kapitan przegra, Pierwszy buntownik zostaje nowym kapitanem.

  • Planszowa
  • angielska
  • 31-12-1899
  • 12+
  • 30
  • Frederic Moyersoen
  • Ares Games

OCEŃ JAKO PIERWSZY!

"Jolly Roger: Piracka gra o łupach i buntach" wciąż czeka na pierwszą opinię.
Napisz co sądzisz o tym produkcie.