Dziennikarstwo wojenne online (Okładka miękka)

Dziennikarstwo wojenne online

Dziennikarstwo wojenne online (Okładka miękka)

Oferta specjalna -16%
Kup na prezent
Książka Dziennikarstwo wojenne online stanowi krytyczne ujęcie problemów dziennikarstwa wojennego w epoce cyfrowej. Pokazuje, jak nowe technologie kreują innowacyjne sposoby, w jakie dziennikarze przekazują nam okropieństwa wojny, a jednocześnie stwarzają możliwości dla rozwoju propagandy, cenzury i kontroli. W książce omówiono m.in.: ·rozwój roli reportera wojennego w kontekście upowszechniania się technologii cyfrowych; ·problem retoryki wojennej w dziennikarstwie cyfrowym, wpływ dynamizmu, bezpośredniości i realizmu przekazów medialnych na postrzeganie przez opinię publiczną istoty wojny; ·sposób, w jaki technologia zwiększa przepaść między „nami” a „nimi” i mechanizm kształtowania się nowego rodzaju współczucia z ludźmi znajdującymi się w odległych zakątkach świata w kontekście przybliżania czasu, przestrzeni i miejsca zdarzeń. Książka zawiera liczne przykłady ilustrujące analizowane zagadnienia. Opisuje sposoby relacjonowania w sieci wojny w Iraku, „pierwszej wojny internetowej” w Kosowie, wydarzeń z 11 września 2001 r., egzekucji Saddama Husajna. Cytuje blogi wojenne prowadzone przez dziennikarzy, żołnierzy i zwykłych ludzi, i analizuje zastosowanie technologii mobilnych w strefach wojny. „Jeżeli telewizja satelitarna zatarła wojenne granice między „nami” a „nimi”, najnowsze technologie cyfrowe tylko pogłębiają to zjawisko. Matheson i Allan zręcznie analizują te kwestie, ukazując moralny i polityczny wymiar dziennikarstwa wojennego prowadzonego za pośrednictwem tych nowych form osobistego, społecznego i dziennikarskiego wyrazu”. Stephen D. Reese, University of Texas Donald Matheson jest starszym wykładowcą z zakresu komunikacji masowej na University of Canterbury w Nowej Zelandii. Stuart Allan jest profesorem dziennikarstwa na Bournemouth University.

OCEŃ JAKO PIERWSZY!

"Dziennikarstwo wojenne online" wciąż czeka na pierwszą opinię.
Napisz co sądzisz o tym produkcie.