Wiedźmin - bohater masowej wyobraźni

Wiedźmin - bohater masowej wyobraźni

Wiedźmin - bohater masowej wyobraźni

5.00 / 1 głosów

Chcesz kupić ten produkt, bo:

  • to świetne opracowanie naukowe dotyczące całego uniwersum Wiedźmina
  • dowiesz się jak wiele nawiązań kulturowych zawiera w sobie seria gier i książek z Geraltem w roli głównej
  • napisana przystępnym językiem publikacja czyta się wręcz doskonale!

Kup na prezent
  • brak

Na tom "Wiedźmin – bohater masowej wyobraźni" składa się dziewięć tekstów, analizujących różne aspekty funkcjonowania świata stworzonego przez Andrzeja Sapkowskiego w "Sadze o Wiedźminie". Pierwszych pięć artykułów skupia się na literaturze – ich przedmiotem jest m.in. intertekstualność w cyklu wiedźmińskim; obecne w nim nawiązania do mitologii słowiańskiej; jego wymiar etyczny; a także kwestie inność, obcości i rasizmu. Pozostałe teksty zajmują się m.in. filmową i serialową adaptacją "Sagi o Wiedźminie"; grą RPG "Wiedźmin: Gra Wyobraźni"; ironią w grach komputerowych "Wiedźmin" i "Wiedźmin 2: Zabójcy królów"; a także recepcją wiedźmińskiej marki w Czechach. - 

 

"Ostatnie miesiące, gdy swoją premierę miała gra Wiedźmin 3: Dziki Gon, dowiodły dobitnie, że stworzona przez Andrzeja Sapkowskiego marka „Wiedźmin” jest najważniejszym i jednym z najciekawszych fenomenów współczesnej polskiej kultury. Świadczy o tym przede wszystkim jej ogromny zasięg – rozumiany na dwa sposoby. Z jednej strony, mamy z pewnością do czynienia z jedną z najlepiej rozpoznawalnych polskich marek, która wzbudza powszechne zainteresowanie na międzynarodowych rynkach i która, co raczej nietypowe dla polskiej kultury masowej, trafia do odbiorców na całym świecie. Z drugiej strony, Wiedźmin dawno już wykroczył poza swoje pierwotne literackie ramy, stając się fenomenem transmedialnym, w ramach którego współistnieją wzajemnie uzupełniające się teksty kultury." - fragment z książki

  • 3 stycznia 2017 zdzirek,

    Pozytywnie

    Ciekawa pozycja
    Ciekawa pozycja

5.00

Na podstawie 1 ocen
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1