Bankowość elektroniczna w Polsce (Okładka miękka)

Bankowość elektroniczna w Polsce

Bankowość elektroniczna w Polsce (Okładka miękka)

Oferta specjalna -16%
Bankowość elektroniczna to z jednej strony usługi związane z dostępem do konta bankowego przez Internet, z drugiej zaś karty płatnicze. W Polsce jest ok. 18 mln kont bankowych, do których posiadacze mają dostęp za pośrednictwem sieci (przy czym osób korzystających aktywnie z takich kont jest ponad 10 mln). Z kolei kart płatniczych, będących w posiadaniu użytkowników, jest ponad 32 mln. Na szczególną uwagę w tym zakresie zasługuje fakt, iż jeszcze cztery lata temu (2008 rok) wydanych kart z mikroprocesorem było 5,6 mln, zaś obecnie jest ich ok. 23,5 mln, co niewątpliwie zwiększa bezpieczeństwo zawieranych w ten sposób transakcji. Dodatkowo, coraz więcej kart płatniczych posiada funkcję płatności zbliżeniowej - jest ich ok. 10 mln. Celem książki jest analiza obszaru bankowości elektronicznej w Polsce oraz zwrócenie uwagi, jakie czynniki mają wpływ na korzystanie przez użytkowników z kanału bankowości elektronicznej, a jakie stanowią barierę w tym zakresie. Eksponując znaczenie bankowości elektronicznej w Polsce, w książce podjęto próbę odpowiedzi na następujące pytania: - Jakie są koszty obiegu gotówkowego i które podmioty w Polsce mogłyby zaoszczędzić w tym względzie wprowadzając rozliczenia bezgotówkowe? - Jakie są powody korzystania przez Polaków z gotówki? - Jaka jest średnia wartość pojedynczej transakcji kartą debetową? - Dlaczego w ostatnich 2-3 latach wystąpił tak gwałtowny wzrost liczby wydanych kart płatniczych wyposażonych w pasek magnetyczny i mikroprocesor? - Ilu indywidualnych klientów banków ma podpisaną umowę dotyczącą usług bankowości internetowej, a ilu faktycznie z tych usług korzysta? Publikacja ta jest skierowana do studentów kierunków ekonomia, finanse i bankowość, jak również osób zajmujących się przedstawionymi aspektami w wymiarze praktycznym.

OCEŃ JAKO PIERWSZY!

"Bankowość elektroniczna w Polsce" wciąż czeka na pierwszą opinię.
Napisz co sądzisz o tym produkcie.