Nasz ulubiony pająk z sąsiedztwa powraca i robi to w wielkim stylu! Czy zmierzający na konsolę PlayStation 4 exclusive będzie pierwszym wielkim tytułem o „Spider-Manie”? Dlaczego pierwszym?
Nie ma co się oszukiwać, większość gier opowiadających o przygodach człowieka pająka (może poza dwoma, które ukazały się jeszcze na pierwsze PlayStation) było nieziemskimi paździerzami. Niestety, żyliśmy w takich czasach, w których popularne licencje drogie sercom milionów były bezwstydnie wykorzystywane przez wielkie korporacje liczące na łatwy zarobek. W końcu to powszechna wiedza biznesowa, że nieważne, co sprzedajesz, tak długo, jak produkt ma na sobie logo bohatera, którego kochają dzieciaki. W końcu naiwni fani kupią wszystko, prawda?
Otóż nie! Od kiedy firma Rocksteady zafundowała nam trzy doskonałe gry o przygodach Batmana, a w kinach króluje Marvel Cinematic Universe, nasze oczekiwania względem produktów superbohaterskich zdecydowanie poszły w górę i nie zamierzamy ich obniżać, o czym boleśnie przekonali się włodarze DC Comics przy okazji premiery filmu „Batman v Superman”. Na całe szczęście „Marvel’s Spider-Man” zapowiada się wręcz wybornie. Co nas w tym wszystkim tak ekscytuje?
Jak idzie proces developmentu „Marvel’s Spider-Man”?
Cóż, jeżeli tak jak my nie możecie doczekać się, by zagrać w nowego „Spider-Mana” na PS4, to dobrze wiecie, że fani długo byli trzymani w niepewności. Gra została zapowiedziana przeszło dwa lata temu (na E3 2016) i jedyne, czego się wtedy dowiedzieliśmy, to fakt, że będzie to tytuł ekskluzywny na PS4, a za produkcję odpowiedzialne jest studio Insomniac Games, które wsławiło się stworzeniem takich serii jak „Spyro”, „Ratchet & Clank” czy „Resistance”. Więc jeżeli martwiliście się potencjalnym efektem ich pracy nad „Spider-Manem”, to nie musicie się obawiać, gdyż, jak wskazuje powyższe CV, Insomniac to nie partacze. Niestety, po zapowiedzi w 2016 roku wszystkie głosy ucichły i zostało nam tylko czekać, aż developer lub wydawca uchylą rąbka tajemnicy.
Dziś, 2 lata później, wiemy, że tytuł jest już na ostatniej prostej od stanięcia na półkach sklepowych, co więcej, niedawno Sony postanowiło szerzej zaprezentować swoje nowe dziecko na targach E3 2018 w Los Angeles, co by rozniecić trochę hype’u w sercach graczy. Czy najnowszej grze ze stajni Insomniac Games uda się ugrać coś na ostatniej ekranizacji z Tomem Hollandem? Sprawdźmy, co nowego u człowieka-pająka.
Nowy Spidey nie ma nic wspólnego z filmami MCU!
Na początku chodziły słuchy, że być może nowa gra o nowojorskim pajączku może być uzupełnieniem albo przynajmniej historią poboczną do głównego archu przedstawianego w marvelowskich filmach. Zwłaszcza że zapowiedź gry pojawiła się zaledwie miesiąc po premierze filmu „Kapitan Ameryka: Wojna bohaterów”. Jak się jednak okazuje, prawda jest zupełnie inna.
„Marvel’s Spider-Man” od Insomniac nie będzie miał absolutnie nic wspólnego w popularnym obecnie kinowym uniwersum. Zamiast tego developerzy chcą skupić się na swoim własnym i zupełnie świeżym podejściu do bohatera, który po raz pierwszy pojawił się na kartach komiksów w roku 1962 i od tego czasu przeżył niemal każdą sytuację, w której można go było postawić. Jak ma wyglądać owo „oryginalne” podejście? Nie wiemy co prawda wszystkiego, ale zwiastuny i wypowiedzi twórców zdradzają nieco ciekawych informacji.
Choć nowy „Spider-Man” nie ma żadnego związku z MCU, istnieją przecieki twierdzące, że fabuła gry może zostać wpleciona w komiksowe kontinuum w nadchodzącym evencie „Spider-Geddon”. Dla tych nieznających komiksów (jak my!) informujemy, że „Spider-Geddon” łączy się z tak zwanym „Spider-Verse”, w którym pojawiają się praktycznie wszystkie wersje Spider-Mana, jakie kiedykolwiek pojawiły się w komiksach, filmach, grach i innych mediach. Na całe szczęście są to tylko plotki, a nawet jeżeli się potwierdzą, to niedzielny gracz, którego nie interesują komiksy, zupełnie nie musi się tą informacją przejmować.
Kim jest ten nowy „Spider-Man”?
Na początku fani zastanawiali się, kto znajdzie się pod charakterystyczną czerwoną maską – będzie to Miles Morales, a może Peter Parker? Cóż, uspokajamy i informujemy: głównym bohaterem gry będzie Peter Parker, choć nieco inny od tych, którzy w ostatnich latach goszczą w popularnych mediach.
Ostatnie historie, których mieliśmy okazję otrzymać, to typowe origin-stories, ale tym razem będzie zupełnie inaczej! Developerzy z Insomniac Games zapowiadają, że dostaniemy starszego i bardziej doświadczonego „Spider-Mana”! Nic tylko się cieszyć, bo nie wiemy, jak wy, ale my mamy absolutnie dość słuchania o tym, że „z wielką siłą wiąże się wielka odpowiedzialność”. Meh... Podobno ten Peter Parker ma mieć 23 lata i huśtać się na pajęczynie po Nowym Jorku od dobrych ośmiu. Przez ten czas zdążył sobie przysporzyć wielu wrogów. Przynajmniej tak sugeruje demo zaprezentowane na ostatnich targach E3. Widzimy tam, jak Spidey walczy z kilkoma ikonicznymi przeciwnikami – są tam między innymi Rhino, Skorpion, Vulture, a głównym antagonistą ma być podobno Negative Man. Ba, już w pierwszej misji człowiek-pająk ma podobno wysłać Wilsona Fiska, czyli popularnego Kingpina, za kratki (nie martwcie się, podobno później będzie ważnym uczestnikiem fabuły).
Wszystko będzie zależeć od mechaniki huśtania na pajęczynie!
Gra „The Spider-Man 2”, która wyszła w 2004 roku jako próba dorobienia na wchodzącym do kin filmie z Tobym Maguirem pod tym samym tytułem, jest dziś kojarzona z dwoma rzeczami: tragiczną wersją PC i najlepszą mechaniką huśtania się na pajęczynie ever! Ekipa z Insomniac Games w licznych wywiadach zapowiadała, że dopieszczenie tego elementu gry jest dla nich niezwykle ważne. Jak na razie pokazane materiały mocno podzieliły fanów. Wypuszczony kilka miesięcy temu trailer wyglądający jak jeden wielki Quick Time Event ukazywał pajęczynkę jako kiepską i nienaturalnie wyglądającą zręcznościową gierkę, ale już to, co widzieliśmy na targach E3, wygląda naprawdę obiecująco. Wydaje się więc, że „wpadka” związana z tym pierwszym trailerem wynikała tylko i wyłącznie z nieporozumienia. Z ostatnich doniesień od dziennikarzy zaproszonych na prywatny pokaz wynika, że będzie to system łatwy do nauczenia, ale dający wystarczająco narzędzi, by utrzymać mechanikę ciekawą.
Inni bohaterowie w nowym „Spider-Manie”?
Wiadomo, że w uniwersum gry Insomniac istnieją inni marvelowscy bohaterowie. Skąd o tym wiemy? Jeżeli się przyjrzeć się zwiastunowi z E3, w oddali można zauważyć nic innego, tylko wieżę Avengersów. Nie wiadomo jednak, czy pojawią się oni w samej grze ani w jakim składzie będą występować. Inny zwiastun zdradza też obecność Milesa Moralesa.
Dla tych, którzy mogą nie wiedzieć, Miles Morales to drugi Spider-Man, który początkowo pochodził z innego timeline’u. Jednak ponownie nie mamy żadnych informacji, czy będzie kolejną postacią, w którą będziemy mogli się wcielić, czy tylko easter-eggiem, niemającym nic wspólnego z główną fabułą.
Właśnie warto wspomnieć, że „Spider-Man” nie będzie jedyną grywalną postacią. Będziemy mogli zagrać również jego dziewczyną, Mary Jane Watson! Nie bardzo wiadomo, jak mają wyglądać misje z nią związane, ale creative director Bryan Intihar twierdzi, że gracze z całą pewnością będą zaskoczeni. Cóż, mamy nadzieję!
Walka i gameplay – czyli nowy Spidey leje przeciwników płynnie i naturalnie!
„Batman: Arkham Asylum” to tytuł, który zmienił postrzeganie mechaniki walki na zawsze. Jak się wtedy okazało, że aby stworzyć angażujący system, wystarczy oprzeć go na dwóch przyciskach (atak i kontra) i kilku dodatkowych atakach łączonych, z których rzadko kiedy skorzystasz. Nic więc dziwnego, że potem masa gier, takich jak „Mad Max” czy „Śródziemie: Cień Mordoru”, zaadaptowała ten sam system w niemal niezmienionej formie.
Podobnymi mechanikami będziemy posługiwać się w „Marvel’s Spider-Man” i jeżeli mamy być szczerzy, to nie mamy z tym absolutnie żadnego problemu. Dlaczego? Jeżeli coś działa i spełnia swoją rolę, to po co to naprawiać? No właśnie!
Nowe pajęcze ciuszki i data premiery!
Cała masa ludzi narzekała na nowy kostium i białego pająka na piersi, który podobno jest „niekanoniczny i paskudny”. Otóż developerzy zapowiedzieli, że dostaniemy całą masę świetnych ciuchów do wyboru (oby tylko nie w płatnym DLC, jak w przypadku serii „Arkham”), a wśród nich na pewno znajdą się kostiumy znane ze „Spider-Man: Homecoming”! Chodzą też słuchy, że być może gracze będą mogli sami stworzyć swój wymarzony pajęczy kostium. Byłoby super!
Premiera zbliża się wielkimi krokami, a nam pozostaje tylko czekać. A poczekamy na to do 7 września 2018 roku. Jesteśmy przekonani, że będzie warto!
Wykorzystujemy pliki cookies.cdp.pl dba o swoich Klientów. Dla zapewnienia łatwości i wygody odbioru przekazywanych informacji oraz w celu usprawnienia funkcjonowania witryn cdp.pl, korzystamy z technologii plików cookies. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były instalowane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki. Dalsze korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Administratorem Twoich danych osobowych podanych w niniejszym formularzu jest Merlin Commerce sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie pod adresem ul. Aleje Jerozolimskie 134 (02-305 Warszawa), z którym możesz skontaktować się korespondencyjnie bądź pisząc na adres e-mail: iodo@merlincommerce.pl Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych osobowych, z którym możesz się skontaktować korespondencyjnie, pisząc na adres naszej siedziby bądź na adres e-mail: daneosobowe@merlincommerce.pl.
w celu wykonania umowy o świadczenie usług (w tym umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w postaci usługi utworzenia i prowadzenia konta w serwisie) - podstawą przetwarzania jest niezbędność do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
w celu obsługi reklamacji i ewentualnych innych roszczeń - podstawą przetwarzania jest uzasadniony interes Merlin (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na zabezpieczeniu informacji o współpracy (w tym. m. in. o historii udzielonych przez Ciebie zgód i rejestracji konta) w celu obsługi ewentualnych roszczeń;
w celach analitycznych lub statystycznych - podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Merlin (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na wykorzystywaniu analiz zachowań klientów i danych sprzedażowych na potrzeby wewnętrznego raportowania i wyznaczania optymalnych kierunków naszego rozwoju;
w celu kierowania do Ciebie przez Merlin treści marketingowych - podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Merlin (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na dostarczaniu zamówionej komunikacji marketingowej, w tym w formie newsletterów, tj. wiadomości e-mail, zawierających informacje o aktualnych ofertach, promocjach czy konkursach. Przetwarzanie Twoich danych w tym celu odbywa się tylko jeśli wyraziłeś zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych (newslettera) drogą elektroniczną lub jeśli wyraziłeś zgodę na profilowanie dotyczących Cię danych osobowych ze skutkiem prawnym (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
Przy czym Administrator nie będzie podejmował wobec Ciebie zautomatyzowanych decyzji – chyba że wyrazisz na to zgodę.
Podanie adresu e-mail, nazwy użytkownika oraz hasła jest dobrowolne, nie jest wymogiem ustawowym. Jest to jednak niezbędne aby założyć i prowadzić Twoje konto w serwisie.
Podanie adresu e-mail, daty urodzenia oraz płci jest dobrowolne, nie jest wymogiem ustawowym. Nie są to dane niezbędne do założenia i prowadzenia Twojego konta w serwisie. Podanie tych danych umożliwi nam przesyłanie Ci informacji handlowych – jeżeli wyrazisz na to zgodę a także znacznie ułatwi nam personalizację przesyłanych Ci informacji handlowych oraz rabatów.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla wykonania umowy (do usunięcia Twojego konta w serwisie, wycofania zgody na newsletter lub profilowanie ze skutkiem prawnym – do czego zawsze masz prawo), a po tym okresie do momentu przedawnienia ewentualnych roszczeń lub do momentu wygaśnięcia obowiązków przechowywania danych wynikających z przepisów prawa (w szczególności ze względu na obowiązki wynikające z regulacji księgowych i podatkowych).
Moje prawo do sprzeciwu w zakresie przetwarzania danych więcej
W przypadku gdy przetwarzamy Twoje dane osobowe w oparciu o usprawiedliwiony interes Administratora (np. w celach marketingowych, w tym profilowania) nie będziemy ich dłużej przetwarzać dla wskazanych celów, jeżeli wniesiesz sprzeciw wobec takiego przetwarzania. Masz prawo w dowolnym momencie wnieść bezpłatnie sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących Ciebie danych osobowych gdy: (1) przetwarzanie Twoich danych osobowych odbywa się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu lub dla celów statystycznych, a sprzeciw jest uzasadniony szczególną sytuacją w której się znalazłaś/eś lub (2) Twoje dane osobowe przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim. Sprzeciw możesz wnieść w szczególności pisząc na adres e-mail daneosobowe@merlincommerce.pl
Jakie mam prawa związane z przetwarzaniem moich danych osobowych? więcej
W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych masz prawo do żądania od administratora dostępu do nich, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub zgłoszenia sprzeciwu wobec ich przetwarzania. Przysługuje Ci również prawo do przenoszenia tych danych oraz złożenia skargi do organu nadzorczego.
W toku przetwarzania Twoich danych możemy przekazywać je następującym kategoriom odbiorców: operatorom systemu informatycznego, podmiotom świadczącym usługi i dostarczające narzędzia z zakresu: marketingu, reklamy, obsługi klienta, partnerom współpracującym w ramach kampanii marketingowych w tym podmiotom badającym poziom zadowolenia klientów.
Nie zamierzamy jednak przekazywać Twoich danych osobowych do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.
Informacje o przetwarzaniu danych osobowych znajdziesz również w polityce prywatności Merlin pod tym linkiem.
Jakich danych dotyczy profilowanie i w jakim celu? więcej
Jeżeli wyrazisz na to zgodę Twoje dane osobowe (adres e-mail, telefon, dane zapisywane w plikach cookies, data urodzenia, płeć, liczba i rodzaj składanych zamówień) będą również przetwarzane w celach marketingowych (w tym profilowania) tj. określenia Twoich preferencji zakupowych, przedstawienia Ci zindywidualizowanej oferty handlowej, a także oferowania Ci usług o wartości dodanej (np. bonów rabatowych). W celu przedstawienia Ci jak najbardziej dopasowanej oferty analizujemy Twoje preferencje zakupowe oraz aktywność na naszej stronie. Działalność ta jest związana z podejmowaniem wobec Ciebie zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych w tym celu jest Twoja zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO), którą możesz wyrazić poprzez zaznaczenie checkbox poniżej.
W każdym czasie masz prawo do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony Administratora, do wyrażenia własnego stanowiska i zakwestionowania podjętej wobec Ciebie decyzji pisząc do nas na maila: daneosobowe@merlincommerce.pl. W każdym czasie możesz wycofać swoją zgodę w ustawieniach konta, bądź zaznaczając odpowiednią opcję w mailu. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Wskazane dane będą przetwarzane przez Merlin Commerce sp. z o.o. do momentu wycofania przez Ciebie zgody.